fredag 18 februari 2011

Drama has left the building

Efter en månads visit i Oslo, är jag nu tillbaka i torpet i Hägghult. Som den student jag är, blev tre veckors anställning som lagerarbetare en tuff mental och fysisk utmaning, och jag bestämde mig därför för att ta någon månads semester. För alla studenter där ute kan jag avslöja ett scoop, i arbetslivet börjar man inte klockan 10 och går hem vid lunch för att arbetet är inställt, det är stor risk för att man kan bli svettig och ditt resultat på högskoleprovet imponerar föga. Jag är chockad!

Här hemma i Torestorp har jag lyckats snappa upp de rykten som går om oss på bygden, och jag vill därför här på bloggen åt det absolutaste dementera Janne Josefssons ryktesspridning om att vi åkt till Oslo för att skala bananer. Varför nedlåta sig till sådant lågstatusarbete, när man kan jobba som diskare (Adam och Robert hosthost)? Dock stämmer det att vårt boende kanske inte har den högsta standarden, och att man kan se en och annan kackerlacka (spanjoren a.k.a. Fez). Boendet innehåller dessutom sedan en vecka tillbaka två polacker. Eller den ena vet vi inte riktigt om han är polack, eftersom han kommunicerar på italienska, heter Rafael och lagar Pasta Bolognese. Låter som en italienare i mina öron, men tydligen ska han ändå vara polack.
 
Polackerna är iaf trevliga lirare och sticker direkt inte hål på myten om öststaternas alkoholkonsumtion. Vi trodde att vi drack mycket öl, men vi ligger i lä då det inte går att se någon av polackerna utan en Tyskie i handen.  Tvättar man, behövs tydligen en stärkande Tyskie. Lagar man mat, bli allt mycket godare med en Tyskie i handen. Tror banne mig att de tar med en Tyskie in i duschen också, bara för att svalka av sig om det skulle bli för varmt.  Sunda killar alltså.

Sweden-Highfive / Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar