måndag 31 januari 2011

En bra dag

   Idag har Oslo verkligen ställt upp för mig, för en gångs skull har Oslo verkligen levererat.
Dagen började, likt många andra dagar, med ett besök på den lokala polisstationen. Där förklarade jag, så gott mitt minne tillät (god damn vad vinet var gott), händelseförloppen från i lördags kväll. Och kom till slutsatsen att min plånbok hade blivit bestulen.
   Där gjorde vi det som vi är bäst på, nämligen att vandra runt i cirklar och utbrista -"Men den här gatan känner jag igen, här måste det vara" ungefär var tredje minut. Målet var att hitta Swedbanks kontor, något som var lättare sagt än gjort. På vägen dit stötte vi på utestället som vi var på i lördags, tekniskt sett iallafall. Och där fanns även min plånbok, whop whop!
   Efter det var det dags att betala hyran, något som visst ska ske kontant på ett ett öppet torg. Så om någon såg oss på stortorvet runt 13.10 så var vi inte i färd med att köpa på oss ca ett kilo olagliga örter utan det är visst så man betalar hyran på fjällstuveien. Sedan gick vi raka vägen och kopierade nycklar, och då hade vi fyllt våran gangsta-ratio för denna dagen.
  Sen fick jag jobb också, bra dag, bra dag..

blogg high five // adam





   
  

2 kommentarer:

  1. Hej grabbar!

    Spännande att läsa om er framfart i Norge, och kul att ni fått tag i jobb. Det tycker jag faktiskt. Hoppas det är så inkomstbringande att ni finner er nöjda med kassan snabbt.

    Här hemma är det inte mkt att rapportera, men jag ska försöka. Vi saknar er något så oerhört på träningarna. Både på och utanför planen. Vi är ju en del folk, men det saknas en del gubbar som var med mycket i fyran förra året. Därför ska nu Hasse Svedberg, Havre, Bosse och Mojje Muskel kanske snöra på sig skorna för att fylla upp luckorna. Nicklasson is nowhere to be seen, Grönlund sket i allt och flyttade till Sthlm. Ja, jag ser ljust på den stundande säsongen i dagsläget. Och så blir det senare spinning på detta. Göttans!

    Jag funderar på att starta en kontrablogg till denna blogg för att ni ska få uppdateringar om läget på hemmaplan. Om detta händer är väl dock kanske föga troligt.

    Ha det fint och lycka till.

    Er bittre vän

    SvaraRadera
  2. Riktigt kul å höra Adam. Att det kan lösa sig så fint unnar jag dig av hela mitt hjärta. Betalningsproceduren verkade ju dessutom helt underbart sofistikerad.

    Ni får gärna komma ner till mig å brygga lite vin när ni känner fört. Hare gött.

    Ps. Chrille, du e go.

    SvaraRadera